Quincy`s Mio, Från egen uppfödning Fam Klingstedt.

Mio är den bruna D-ponnyn.

Han är en Newforset som jag tävlar i alla grenarna, hoppning, fälltävlan och dressyr!
Han är min egna ponny.
Han är född 2005 och är 147 i mankhöjd.
Lb-hopp, Lb-dressyr och deb p-70 fälltävlan har jag startat honom i.


Dressyr.

Banhoppning.


Terräng.


Stam,

U,Sandy`s Little Quincy

E,Gullabos Herkules
UE,Casimirsborgs Avacado


Jag fick honom Augusti 2009 vi var och hämta honom nere vid Oskarshamn, då han hade stått på en gård och tävlat lite , eller ja en hel del men inte på så höga höjder, mest lite 70cm-banor.Mio är alltid snäll men är dock rädd för att göra fel och det är oftast då det blir fel och då bara drar han upp huvudet och springer.Han är annars väldigt säker och stabil ponny som vet vad han vill.Han försöker alltd ställa upp så mycket han kan på sin ryttare och försöker fullgöra det man ber honom om, han hoppar det man styr på och tittar inte alltför mycket.

Jag tränar hoppning och terräng varranan vecka Wanja Landh, http://www.varbygard.se/rehabsida.htm.

Jag tränar dressyr en gång i veckan för Annakarin Birgersson.

 

Ägare:Moa Johansson


Kommentarer
Postat av: Anna

Heejj Moa! :)'



Det skulle vara jätte kul om du kunde berätta lite om när du köpte Mio, har du några bilder från de först dagarna/åren? :D



Kram Anna Ps: eran blogg är sjukt bra!! :D

2011-10-06 @ 15:52:24
Postat av: Maj-Lis Karlsson

Tänkte bara tala om att mamma Quincy fortfarande hänger med. Hon har en lite äldre ryttare, väldigt vuxen om jag får säga så. Hon är omskolad till dressyr men tycker att det är väldigt kul att hoppa när tillfälle ges.

Vi finns i Kalmar! Om du är intresserad har jag ett videoklipp från en tömträning som jag kan dela med dig!

//Maj-Lis

2012-02-22 @ 20:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0