Sunna från GL. Essendrup

Sunna är ett sto av rasen islandshäst, dansk import. Hon är min foderponny som jag har sedan den 14 februari 2010 och jag har henne på obestämd tid. Hon köptes till Sverige med föl i magen och hade gått som avelssto sedan dess, men 2 år innan hon kom till mig blev hon misshandlad i hagen och kunde därför inte längre få föl... och det är antagligen tack vare det som hon stod på sörbystallets stallplan på alla hjärtans dag, då stuteriet som äger henne inte har användning för henne och tyckte att det var bättre om hon kom igång med ridning istället.
Född 1994, 135 i mankhöjd. mörkfux med ljus man och svans, skjuten stjärn och snopp.

e: Þjálfi fra Keldudal
ee: Hrafn fra Holtsmúla
eu: Hrund fra Keldudal

u: Nanna fra Søtofte
ue: Darri fra Kampholti
uu: Venus III fra Kirkjubæ

Fodervärd: Linnéa Danielsson

Edit: Den 16 september 2011 åkte Sunna tillbaka till ägarna. Underbara saknade ponny!







Kommentarer
Postat av: Jennie Sandberg

Hej
Jag äger det fölet som hon hade i magen när hon kom.
En lustig grej är att vårat stall också heter Sörby :)

2013-10-04 @ 23:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0