ridit b-ponny osv

Idag har de varit en bra dag, haha dedär va det fulaste jag skrivit på länge!
Men tog sovmorgon till 12, eftersom jag inte somnade förän halv 7 imorse..
När jag vaknat tog jag moppen och stack ner och gav hästarna lunch, ush vad det blåste!
Åkte hem käkade, fixade lite med.. jag vet inte vad? var väl mest datan jag satt vid.. hehe och sen drog jag tillbaka till stallet. Då med syrran och hennes kompis.
Jag fick ta Tilly idag, så red ut på henne tillsammans med Vilma och Malin på Sigge och Sulle! Stannade vid ett hjärde och skulle rida där, båda små ponnyerna var bråkiga, sega och tjuriga och vägrade lyssna på dom. Så först hoppa jag upp på Sigge, och red igenom honom på typ 5 minuter! Kalas-snygg! Jag har t.om galoperat på Sigge idag, jag hatar att vara förstor för B-ponny. :(
Sen fick Vilma ta Sigge igen och då gick de bättre, han gick fram mer iallafall. Dock kan jag inte fatta Sulles problem.. han är så himla dum mot barn som är snälla mot han! Som idag, Malin rider jätte lugnt och snällt och vågar inte bli arg när han dummar sig. Så han var jätte dum mot Malin och vägrade göra annar än att skritta med utsträckt nacke.. och när jag hoppar upp blir han som värsta elit-ponnyn? elaka ponny. Blev nästintill likadant när Malin hoppade upp sen igen.. han började slöa oc ignorera skänklar och sånt, menmen.. fixar till de imorgon.
Sen bara för att lixom så tog vi galopptävling med alla 3 ponnyerna, såklart dom ställer upp på de.. vinnarskallar till ponnyer vi har! haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0